islamilminfazileti
  Kader Konusu
 

Kader Konusu      
Kader Konusu

Hz. ALLAH(c.c).ayeti kerimesinde; O hanginizin daha güzel amel işleyeceğini imtihan etmek için ölümü ve hayatı yaratandır. (mülk/2) buyuruyor ve yarattığı bütün kullarına duyuruyor. Hz. ALLAH(c.c). Böyle buyurduğu için demek oluyor ki, her kul yapacağı her işte hürdür. Çünkü imtihan olacak kişi serbest olmalıdır ki yapacağı, doğru ve yanlışla kendini ispat edebilsin. Aksi takdirde sınavın kıymeti ve gayesi kalmaz. Buradaki en hassas nokta şudur ki kulun nefsiyle imtihan olmasıdır. Yani, arzu ve istekleri ile denenmeye tabi tutulmasıdır. Bu bir gerçektir ki her ferdin önünde bütün işlerin kapıları açıktır. Her nefsine uyan kişinin nefsi hangi işe yönelir ise ona o yolun kapısı açılır. Günaha yönelen günah işler, sevaba yönelen sevap işler. Fakat hangi işleri yaparsa Hz. ALLAH’ın izni ile yapmaktadır. Çünkü Her şey onun İmtihan takdiri ile olmaktadır. Düzenleyici o olduğuna göre her şey onun müsaadesi ile olmaktadır. Kulu istiyor o müsaade ediyor kulu nefsine uyuyor zina ediyor. O müsaade ediyor kulu nefsine uyuyor insanları katlediyor o müsaade ediyor. Mani olmaya kalksa imtihanın ne değeri kalır.
Yalnız şu var ki yine de ezeli ilmi ile hangi kulunun nefsine uyacağını hangi kulunun nefsine uymayacağını ezeli takdirinde biliyor. Yalnız mahşer gününde kulun mazeret bulamaması için kuluna karışmıyor. Konunun daha iyi anlaşılması için ilk yaratılışımız olan ruhlar Âlemine dönelim. Hz. ALLAH(c.c) ruhlarımızı yarattığı zaman bütün ruhlara sordu. Ben kimim, bütün ruhlar “Sen bizim Rabbimizsin .”dediler. Hz. ALLAH(c.c) buyurdu ki Sizleri dünyaya indireceğim. Bizi dünyaya indirmesindeki maksat ise, nefsimizle imtihan etmek ve bilmemiz içindir. Yoksa Hz. ALLAH’ın öğrenmesi için değildir. O ayeti kerimesinde buyuruyor ki;” Sözünüzü ister gizleyin, ister açığa vurun. Şüphesiz ki, ALLAH göğüslerin özünü bilendir. Yaratan bilmez olur mu hiç? O, Latiftir her şeyi bilendir. O her şeyden haberdardır. (mülk/ 13,14) Her şeyin özünü bilen, yarattığı kulunun yapacağı işlerin sonucunu bilmez mi? Kulunun günah işlemesini istemez, şeytana uyan kuluna ise karışmaz. Esasen yarattığı kullarının nefsine uyacak olanları da, nefsine uymayacak olanları da evvelden biliyordu. Bunun aksini düşünen dinden çıkar, kafir olur. Onun için Resulullah (s.a.v) Efendimiz, kader mevzunda, derine dalmamayı tavsiye etmişlerdir. Fazla ileriye gidilirse zındıklık husule getirir. Şeytan işini kadere havale etti. Yalvarma lüzumunu hissetmedi, kafir oldu. Âdem aleyhisselam ise hatayı kendinde nefsinde aradı. Tevbe, istiğfar etti. Mevla’da onu affetti. Kul bütün iyilikleri Hz. ALLAH’tan, yaptığı kötülükleri ise, kendi nefsinden bilecektir. Ayeti kerimede; Onlar ALLAH’ın öyle kullarıdır ki, çirkin bir günah işledikleri yahut nefislerine zulüm yaptıkları zaman ALLAH’ı hatırlayarak hemen günahlarının affedilmesini isterler. Günahları ise ALLAH’tan başka kim bağışlayabilir? Birde onlar işledikleri günah üzerinde bilip dururken ısrar etmeyenlerdir.(Ali İmran/135)

Lütfen bu mevzuda fazla derine dalmayalım. Akıl dengemiz bozulmasın. Bilgisayar misali beynimize
Virüsler dolmasın. Kalbimize ve aklımıza sahip çıkalım. Sapıtanlar böyle sapıtıyor. Ondan sonra şeytanın askeri oluyor ve başkalarının da imandan kopmasına vesile oluyorlar. Diyeceksiniz ki herkes layık olduğu yere gidecektir.
Hz. ALLAH(c.c).cümlemizin akıbetini hayırlı etsin. Zatına kul, Habibine ümmet etsin.

Vel Hamdü Lillahi Rabbil Âlemin.
ALLAHümme Salli Ala Seyyidina Ve Nebiyyina Muhammedin Ve Ala Ali Muhammed.

Kalpteniman. 0

 
  Bugünkü Ziyaretçi Sayısı 69 ziyaretçi (454 klik) Hoşgeldiniz  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol