İslamilminfazileti
Görüntülenen Konuyu

Nefsi Ölü Dervişler


Nefsi Ölü Dervişler Nefsi Ölü Dervişler

Hz. ALLAH(c.c) Ayeti kerimesinde: “ Sen bir kere azmet biz yolları açarız.” buyuruyor.

Bir kişi nefsini düşman edinmedikçe onu emri altına almadıkça Hz. ALLAH’a ulaşamaz. Çünkü önünde Hz. ALLAH’ı inkâr eden kâfir var ve her an onu günaha sokmakta Hz. ALLAH'tan uzaklaştırmaktadır. Nefs öyle sinsi bir düşmandır ki kişinin yaptığı ibadetlere riya karıştırır, kendini üstün gösterir. Yapılan ibadetleri boşa çıkartır yapanı şirke düşürür.

İbadet yapan da ALLAH’a ibadet yaptığın zanneder nefsine ibadet yaptığının farkına varmaz. Bu tehlikeye düşmek istemeyen her yaptığı hayırlı işleri akıl süzgecinden geçirecek. Ben ALLAH için mi yapıyorum yoksa nefsim için mi? Nefs için ALLAH (c.c) için mi nasıl anlaşılır? Eğer insanlara güzel görünmek için yapıyorsa nefsani oluyor şirke düşüyor. Eğer Hz. ALLAH’ın rızası için ise Ruhani yapmış oluyor.

Bir kişi kendisinin nefsin idaresi altında olduğunu nasıl anlar? İbadetleri zorlukla yaptığı müddetçe, öfke ve kibir hali yaşadığı müddetçe nefsin idaresi altındadır.

Ey dervişlik yolunu hakir görüp aşağılayanlar, kibirli alim görünen cahiller. Güm güm atıp ahkâm kesiyorsunuz. Aracılık yapan mürşidi kâmilleri put onlara uyanları müşriklikle suçluyorsunuz. Hz. ALLAH’a ulaşmak o Yüceler Yücesi olan kâinatın sultanını kalbinde hissetmek için kalp odasını temizlemekle mücadele eden, nefsini düşman bilen her yaptığı ameli ruhu ile yapan, Hz. ALLAH’ın her emrine boynu bükük olan bu ruhları diri kişilerle uğraşmayın. Bir an evvel nefsinizi aklınız ile inceleyin onun emrindemi hareket ediyorsunuz yoksa Hz. ALLAH’ın emrinde mi hareket ediyorsunuz?

Eğer nefsinizin idaresi altında olduğunuzu hissederseniz derhal tevbe istiğfara başlayıp Hz. ALLAH’a sığınınız. Azim ve gayret göstererek nefsinize düşman olunuz. Onun her isteğine muhalefet ediniz.
           
Nefsi ölü olalım Ruhu diri olalım ancak o zaman Hz. ALLAH bize şah damarından daha yakındır.

Kalpteniman.Nefsi Ölü Dervişler

Hz. ALLAH(c.c) Ayeti kerimesinde: “ Sen bir kere azmet biz yolları açarız.” buyuruyor.

Bir kişi nefsini düşman edinmedikçe onu emri altına almadıkça Hz. ALLAH’a ulaşamaz. Çünkü önünde Hz. ALLAH’ı inkâr eden kâfir var ve her an onu günaha sokmakta Hz. ALLAH'tan uzaklaştırmaktadır. Nefs öyle sinsi bir düşmandır ki kişinin yaptığı ibadetlere riya karıştırır, kendini üstün gösterir. Yapılan ibadetleri boşa çıkartır yapanı şirke düşürür.

İbadet yapan da ALLAH’a ibadet yaptığın zanneder nefsine ibadet yaptığının farkına varmaz. Bu tehlikeye düşmek istemeyen her yaptığı hayırlı işleri akıl süzgecinden geçirecek. Ben ALLAH için mi yapıyorum yoksa nefsim için mi? Nefs için ALLAH (c.c) için mi nasıl anlaşılır? Eğer insanlara güzel görünmek için yapıyorsa nefsani oluyor şirke düşüyor. Eğer Hz. ALLAH’ın rızası için ise Ruhani yapmış oluyor.

Bir kişi kendisinin nefsin idaresi altında olduğunu nasıl anlar? İbadetleri zorlukla yaptığı müddetçe, öfke ve kibir hali yaşadığı müddetçe nefsin idaresi altındadır.

Ey dervişlik yolunu hakir görüp aşağılayanlar, kibirli alim görünen cahiller. Güm güm atıp ahkâm kesiyorsunuz. Aracılık yapan mürşidi kâmilleri put onlara uyanları müşriklikle suçluyorsunuz. Hz. ALLAH’a ulaşmak o Yüceler Yücesi olan kâinatın sultanını kalbinde hissetmek için kalp odasını temizlemekle mücadele eden, nefsini düşman bilen her yaptığı ameli ruhu ile yapan, Hz. ALLAH’ın her emrine boynu bükük olan bu ruhları diri kişilerle uğraşmayın. Bir an evvel nefsinizi aklınız ile inceleyin onun emrindemi hareket ediyorsunuz yoksa Hz. ALLAH’ın emrinde mi hareket ediyorsunuz?

Eğer nefsinizin idaresi altında olduğunuzu hissederseniz derhal tevbe istiğfara başlayıp Hz. ALLAH’a sığınınız. Azim ve gayret göstererek nefsinize düşman olunuz. Onun her isteğine muhalefet ediniz.
           
Nefsi ölü olalım Ruhu diri olalım ancak o zaman Hz. ALLAH bize şah damarından daha yakındır.

Kalpteniman. 0