İslamilminfazileti
Görüntülenen Konuyu

Vahdeti Vücud Nedir


Vahdeti vücud nedir Vahdeti vücud nedir?
Vahdeti vücudun ne demek olduğu ilk mesajda vardı. Fakat biz o ilmi anlamadığımız için kabullenemiyoruz.

Bu hali yaşayan buyuruyor ki; Vahdeti vücud nedir? Buna mazhar olanlar kimlerdir. Vahdeti vücud, H.Z. Allahtan başka hiç bir varlık olmadığını görene ve bilene mahsustur.

Yaşamayan bilmeyen konuşsada yanlış konuşur. Vahdeti vücudtan bahseden kimsenin İsm-i Âzam-ı bilmasi lâzımdır.

İsm-i Âzam-ı mı merak edersin? Allah dediğin zaman ve O'ndan başka hiç bir mevcud olmadığını gördüğün zaman onu söylemiş olursun. Lâ ilâhe illallah da ismi Âzamdır.
Fakat ondan başka bir mevcud olmadığını gördüğün zaman. (Kâlp ve akıldan dünya ahiret cennet muhabbeti silindiği zaman) İşte o zaman gerçek manada Kelime-i Tehvidi söylemiş olursun.

Demek ki her kesin bilebileceği bir ilim değilmiş. İman-ı kâmil de budur. O'ndan başka birşey görmediğin zaman iman kemâle erer.

Bu esrar-ı ilâhi'yi ancak marifetullah ehlinden dilediği kimseye bildirmiş, her veli kuluna dahi beyan ettmemiştir.
Yüz senede bir gönderdiği kullarından bazısına açmıştır. Bunun içindir ki bu, pek az kişinin bilebileceği iştir. Bildirdiklerinin dahi teceliyatları ayrı ayrı olduğu için kişi kendi bilgisini ortaya koymuştur.

Bunlar pek az gelmiştir, fakat bunların dahi teceliyatları ayrı ayrıdır. Kaynak:Tasavvufun aslı hakikat ve
marifetullah incileri.

ÖMER ÖNGÜT Efendi Hz.Vahdeti vücud nedir?
Vahdeti vücudun ne demek olduğu ilk mesajda vardı. Fakat biz o ilmi anlamadığımız için kabullenemiyoruz.

Bu hali yaşayan buyuruyor ki; Vahdeti vücud nedir? Buna mazhar olanlar kimlerdir. Vahdeti vücud, H.Z. Allahtan başka hiç bir varlık olmadığını görene ve bilene mahsustur.

Yaşamayan bilmeyen konuşsada yanlış konuşur. Vahdeti vücudtan bahseden kimsenin İsm-i Âzam-ı bilmasi lâzımdır.

İsm-i Âzam-ı mı merak edersin? Allah dediğin zaman ve O'ndan başka hiç bir mevcud olmadığını gördüğün zaman onu söylemiş olursun. Lâ ilâhe illallah da ismi Âzamdır.
Fakat ondan başka bir mevcud olmadığını gördüğün zaman. (Kâlp ve akıldan dünya ahiret cennet muhabbeti silindiği zaman) İşte o zaman gerçek manada Kelime-i Tehvidi söylemiş olursun.

Demek ki her kesin bilebileceği bir ilim değilmiş. İman-ı kâmil de budur. O'ndan başka birşey görmediğin zaman iman kemâle erer.

Bu esrar-ı ilâhi'yi ancak marifetullah ehlinden dilediği kimseye bildirmiş, her veli kuluna dahi beyan ettmemiştir.
Yüz senede bir gönderdiği kullarından bazısına açmıştır. Bunun içindir ki bu, pek az kişinin bilebileceği iştir. Bildirdiklerinin dahi teceliyatları ayrı ayrı olduğu için kişi kendi bilgisini ortaya koymuştur.

Bunlar pek az gelmiştir, fakat bunların dahi teceliyatları ayrı ayrıdır. Kaynak:Tasavvufun aslı hakikat ve
marifetullah incileri.

ÖMER ÖNGÜT Efendi Hz. 0